dolfijnen kijken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu dolfijnen kijken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

dolfijnen kijken

Door: petramans

Blijf op de hoogte en volg petra

28 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

De gids pikte mij om 12.00 op en reden richting Lovina, wat een aardige rit was trouwens, chauffeur nam de tijd en reed er in en slakke gang naar toe, vrachtwagens probeerde hem zelfs in tehalen. Eenmaal in Lovina op zoek naar een goedkoop hoteletje, 14 Eurie, das geen geld. Met opnieuw uitzicht op zee, nou das weer geweldig zou je denken. Gatver wat een smoezelige kamer, kamer nr.1 had een wc waar ik echt niet op durfde tegaan zitten, een douche zonder douche kop en eigenaar gaf mij een domonstratie hoe je met slang boven je hoofd toch zou kunnen wateren (dat is douchen zonder douchekop) Aja, dat moet mij ook vast lukken maar toen ik het strand op wilde lopen en de deur op slot deed, kon ik hem met de zelfde gang weer openmaken en dat wel zonder sleutel. Dat werd mij een beetje te gek en vroeg om andere kamer. De kamer ernaast, kamer nr. 2, die eigenlijk net zo ranzig was als kamer nr.1. Maar had nu wel een douche met douchekop, waar je niet lang gebruik van maakt want jesoes wat was dat water koud.Ik heb amper een oog dicht gedaan, was bang dat ik besprongen zou worden door bedvlooien of ander gespuis wat in een matras rond zwerft. 05.00 u mijn bed uit en om 05.45 opgehaald door jongen en op de scooter naar de bootjes die ons naar de dolfijnen moest brengen. Het water was kalm en het zonnetje kwam op, na een min. of 20 varen zagen we de eerste dolfijn, nou probeer die maar eens op de foto tekrijgen, van de 164 foto's die ik heb genomen zijn er 3 gelukt. Elke keer als ik eenfoto maakte gingen zij net onder, alot of dolfins zei de kapitein van de boot. Er was er zelfs 1 die uit het water sprong en om zijn as draaide,een happy dolfin, and show off! ;-) Ik geloof dat er wel 40 bootjes met ons die het beste plekje wilde scoren en snap best, als dolfijn, dat je liever met rust gelaten wil worden en doken elke keer op een plek waar je ze juist niet zou verwachten. Het was wel geweldig trouwens. Daarna was het zijn om tegaan snorkelen, ik heb nog nooit zoveel verschillende vissen gezien in zoveel verschillende kleuren, ik heb zelfs blauwe en paarse zeesterren gezien waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Nieuwsgierig dat ze waren (de vissen bedoel ik hier mee) en bleven om je heen zwemmen, sommige zo dichtbij dat je ze kon aanraken. Zo goed tegen stress want je vergeet echt alles en bent alleen maar om je heen aan het koekeloeren.Een slimme meid is op alles voorbereid en hat zo'n eenmalige onderwatercamera meegenomen, ik moet ze nog laten ontwikkelen en hoop dat ze gelukt zijn, al zijn het er maar 2 of 3 ;-)
Rond 09.00 werd ik netjes met de boot voor hotel afgezet en kon ik aanvallen aan het ontbijt, kop thee en 2 boterhammen met honing. Maar daar op en in het water, dat vergeet ik niet meer.En die kamers trouwens ook niet......

  • 30 Oktober 2011 - 19:15

    Yvonne Rensink:

    Hoi, Petra, wat leuk om jouw reisverslagen te lezen. Jij beleeft wel van alles hoor, maar ik begrijp wel dat je het erg naar je zin hebt. geniet er maar lekker van. Wij hebben het wat het weer betreft wel een beetje minder hoor. Veel bewolking en af en toe wat regen. Het is niet echt koud, maar een beetje zon is welkom. ik wens jou het allerbeste een dikke hug en tot de volgende keer.

    Liefs Yvonne

  • 31 Oktober 2011 - 21:26

    Vincent:

    Hehe, dus wel een dag van uitersten..
    Mooie boottocht maar dat hotel hee, dat ze daar geld voor durven te vragen haha.
    Moeten ze Rob de Geus van de Smaakpolitie maar eens op af sturen :p

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 26592

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: