Olifanten, Cavia's, Rozengeur en Manenschijn - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu Olifanten, Cavia's, Rozengeur en Manenschijn - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

Olifanten, Cavia's, Rozengeur en Manenschijn

Door: Petra Mans

Blijf op de hoogte en volg petra

13 November 2011 | Indonesië, Ubud

Niet ver van Ubud zit een Olifantenpank die ook ik als de "toerist" natuurlijk hoor te
gaan bekijken. Mijn chauffeur (vind het nog steeds leuk klinken) kwam mij om 09.00 halen, ritje duurde nog geen 20 min. Aangekomen bij intree, krijg je een keuze om 15, 30 of 60 min. op een olifant een rondje temaken. 15 min vond ik iets wat aan de korte kant en 60 min weer net iets te lang dus dan blijft er nog maar 1 over. Kosten met welkoms drankje en lunch bijna 50 euro. Maarja ik ben er nu toch en ik ben op vakantie.......
Ik had mijn welkomsdrankje nog niet koud binnen of ik werd al verzocht naar de olifanten te gaan. Lopende band werk dus!
De Olifant waar ik op mocht gaan zitten heette Laura, aangenaam Laura. Laura is dus een vrouwtje van 21 jaar, de man die mee reed was haar verzorger voor 9 jaar nu en Laura was wel geslachtsrijp maar er waren nog geen volwassen mannetjes, wel had Laura een vriendje van ongeveer de zelfde leeftijd maar ook in de dierenwereld zijn de mannetjes wat later dan de vrouwtjes. Ritje op Laura was gwappig, parcours was precies uitgestippeld voor een half uur,loopt nog even het water in, gaat staan op verhoging en ook zitten en ik werd weer keurig netjes afgezet. En stond daar de volgende toerist al weer tewachten op zijn ronde.
Dan zitten er nog wat dieren in een kooi of aan een ketting die je kunt bekijken.
Buffet was netjes verzorgt, drinken apart betalen. Echt een touristische attractie.

Terug bij app. aan gekomen weer in mijn boek gedoken, s'avonds lekker Curry white rice gehapt (jammie) en een beetje op tijd mn mand in gekropen.
Doordat ik niet meer blow zit ik nu bijna elke nacht in een vage droom, mensen uit het verleden die tegen me beginnen te praten, waar ik ben, wat ik aan het doen ben, ik antwoord willen geven maar gewoon het verkeerde antwoord geef, best raar zo'n droom, word er ook wakker van en ga dan maar weer naar de wc voor de zoveelste plaspauze. Vannacht had ik weer zo'n rare nacht, de eerste droom kan ik me niet meer herinneren maar weet wel dat ik om 01.30 al 2 keer een plaspauze had gehad. Smeer eerst wat lippen balsem op mijn verbrande onderlip en duik weer tussen de lakens. Ik kom dan ook moeilijk in slaap. Liggen woelen, eerst op mijn buik proberen, ging niet, op mijn rug proberen, ook geen susces, mijn linkerzij dan maar? Naaah, ook geen optie, rechterzij, ander kussen misschien. En dan ben ik in ene weer op de sportschool waar een nieuwe hype aan de gang is en dat zijn Cavia's...
De cavia's worden dan ook mee naar de sportschool genomen in de veronderstelling dat Peetje ze wel in de gaten houdt. Twee zwartje korthaar en 1 bruine langhaar, die rare capriolen aan het uithalen is, ik zit dat zo eens te bekijken met 1 van die zwarte in mijn handen, trek mijn schouders op van nou, ik weet niet wat hij allemaal aan het doen is, kijk de zwarte cavia aan die het ook niet begrijpt en ook zijn schouders optrekt, waardoor ik weer wakker werd en dacht, huh Cavia's kunnen toch helemaal hun schouders niet ophalen? Klaar wakker ben en begint de hele riedel weer van voor af aan, weer naar de wc, woelen, buik, rug, linkerzij, rechterzij, ander kussen. Na 8 plaspauzes en gewoel verder, en bijna elk uur op de klok te hebben gezien, geef ik het op. Kijk in de spiegel en zie, dat buiten mijn zo mooi verbrande onderlip, er twee enorme wallen onder mijn ogen zitten, jesoes wat zie ik eruit, hoe gaat ik dat nou weer gladstrijken? Theelepels in heet water geprobeerd, herstellende masker, warme douche maar nog steeds the looks van een zombie, gelukkig is het buiten van dat druilerige weer en niet echt uitnodigend om dingen tegaan doen dus duik na mn ontbijt mooi mn bed weer in met mn boek en probeer op die manier maar wat slaap in te halen. Zo zie je maar weer dat in dat warme verre Bali niet alles rozengeur en manenschijn is.

  • 13 November 2011 - 11:46

    Broertje:

    Hee zus, goed te horen dat je het naar het zin hebt. Toch wel een leuk eiland he? Ubud heeft ook wel een relaxed sfeertje. Ik ga zo ff bij Tony kijken. Die heeft een crossmotor gekocht en gaat ff laten zien wat ie er allemaal mee kan. Wat staat er na Ubud op het program? Veel plezier nog, Ries

  • 13 November 2011 - 12:18

    Petra Mans:

    Hey broertje, Ubud is cker relaxed,heerlijk eiland ja en een hoop te zien en te doen, vrijdag ga ik weer terug naar Sanur waar ik een huis voor een maand heb gehuurd, vlak bij het strand en kan daar zo de boot pakken naar de eilandjes. Ik had van Tessa al begrepen dat Tony een crossmoter had gekocht. Veel pret en doe Tony de groetjes

  • 15 November 2011 - 18:18

    Vincent:

    Mooie foto's hoor!
    Als ik van de week een cavia in de sportschool zie zal ik wel even helpen met de oefeningen goed uitleggen, zijn misschien wel goede trainingspartners voor als Menno weer niet kan :P

    Groetjes!
    Vincent

  • 16 November 2011 - 11:59

    Corrie Van Tol :

    beste petra.

    Aande foto,s te zien geniet je , dat is zeker
    je reisverslag dat is iets anders,
    ik hoop dat, het slapen beter gaat
    en dat de dromen iets roos kleuriger
    worden.
    Gister naar de sportschool geweest.
    Bij de dieetiste,helaas was ik iets
    aangekomen dus ik ga straks nog maar
    even sporten,want met de feestdagen ( sint is inmiddels in het land)
    voor de deur,dat is een aanslag op mijn figuur.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    lieve groeten van corrie en lenie

  • 16 November 2011 - 22:44

    Edith:

    Hey Petra, heb de afgelopen week je reisverslagen gelezen. Leuk om je op deze manier een beetje te kunnen volgen. Ken een meisje dat vernoemd is naar Lovina Beach, ze heet dan ook, jawel, Lovina.
    Blij te lezen dat je daar, afgezien van vieze matrassen, blauwe billen, koude douches en wildplassende vrouwen, je aardig weet te redden..... haha.
    Vind het wel een avontuur om als vrouw, alleen, daar rond te reizen. Reis in gedachten met je mee!
    Hoorde van Maurits dat veel mensen jou via deze reisverslagen volgen. Leuk! Mooie foto's ook.

    Geniet van je tijd daar!

    liefs,
    Edith

  • 01 December 2011 - 12:41

    Nina Bali:

    hey petra, nina hier...
    ik heb net heel ontprettig nieuws te horen gekregen ...
    en ik heb je meteen gezocht op waarbenje.nu...
    Anny, van Anton ( nieuw-zeeland) is paar weken geleden overleden...
    4 november.. ik hoorde 't ook nu pas

    groetjes, nina

    (ninadv_@hotmail.com)

  • 01 December 2011 - 20:29

    Rene' Van Wiltenburg:

    Lieve Petra,

    Wij zijn in Kuta op 7 december en logeren in het Hardrock hotel en blijven t/m de 21e december.

    Wanneer je zin en tijd hebt kunnen we elkaar ontmoeten .

    Hopelijk tot gauw,
    Rene en Agnieszka

  • 02 December 2011 - 01:37

    Petra Mans:

    Hey Rene en Agnieszka,

    Mau had me al verteld waneer jullie kwamen en welk hotel jullie geboekt hadden, ik zit in dorp ernaast, volgens mij heb ik jou nr. Rene en jij die van mij.
    Laten we contact houden als jullie hier zijn, vind het leuk om jullie tezien,

    groetjes Petra

  • 04 December 2011 - 17:47

    Rene Van Wiltenburg:


    Hoi Petra,

    Ik probeer je te bellen wanneer wij in het hotel arriveren de 22e!

    Tot gauw,
    Rene en Agnieszka

  • 05 December 2011 - 16:08

    Petra Mans:

    Hey Rene,

    is prima, doe ik dan mn telefoon weer even aanzetten ;-)

    groetjes daar.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 26599

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: