Zachtjes gaan de paardenvoetjes - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu Zachtjes gaan de paardenvoetjes - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

Zachtjes gaan de paardenvoetjes

Door: Petra Mans

Blijf op de hoogte en volg petra

10 December 2011 | Indonesië, Batavia

Mijn 5 December 2011,

omdat ik zo zwaar teleurgesteld was in Sinterklaas dit jaar, heb ik zijn staf
afgepakt, hem daarmee van zijn paard gehaakt, zijn mijter over zijn oren
getrokken en ben er zelf mooi op gaan zitten, dat zal hem leren!!!!

Hop, hop, hop, paardje in galop.......

nou deze dus helemaal niet! Ik dacht heerlijk, lekker galopperen langs het strand,
lekker de wind door m'n haar, ook niet want we moesten verplicht een cap op.
Maar meet Geneva! We waren met z'n 5e, een stel uit Canada, een stel uit Japan,
waarvan het meisje voor het eerst ging paardrijden. Vier bruine paardjes en 1 witte,
die ik toe gewezen kreeg. Paste ook perfect bij mij haarkleur! Geneva dus, die het
al niet prettig vond dat ik op haar rug ging zitten, oren plat en druk happend naar
haar verzorger, nou dat wordt wat dacht ik. Paard slaat op hol, Peet ligt er naast en verzorger moet haar gaan vangen. Eerste stuk hield de verzorger haar vast want
Geneva had honger en wilde alleen maar van het gras eten, ik haar wat proberen
aan tedrijven en hup, daar ging haar kont omhoog...... Pittig paardje maar verzorger
vertelde me dat ze niet zo van aansporen hield en dan gaat bokken.... Ach echt? En ze
gaat alleen sneller lopen als je kikkikkik geluiden maakt, okay, goed om teweten dus
wij weer verder. Maar hoeveel kikkikkik geluidjes is ook maakte, Geneva had een mind
of her own en vond het rustig stappen volgens mij wel prima. Ik, omdat je dat zo gewend
bent weer wat aansporen, en hup daar ging die kont weer omhoog. Ow ja, niet aansporen!
Heerlijk op haar dooie akkertje liep Geneva verder, ik werd zelfs in gehaald door Japanse
meisje met nul ervaring. Toch nog een dat kikkikkik geluid proberen dan, nou niks, nakkes,
nada. De verzorger had dat door en ging zelf wat rennen, toen kwam er wat meer
beweging in Geneva en draafde ze een stukje maar als de verzorger weer ging lopen, liep
zij met hem mee. In die tijd moest de verzorger haar wel steeds in de gaten houden
want ze bleef happen naar de baas. Ja, zei hij, het is niet z'n vriendelijk paard, ze wil me
altijd bijten en je kan ook niet achter haar langs lopen want als ze de kans krijgt, krijg ik
een trap met het voetje..... Na 1.5 uur waren we weer bij de stallen, wel als laatste maar
ik heb me vermaakt, na afloop een lekkere lunch met schitterend mooi uitzicht.

Ook ben ik weer wezen snorkelen, maar dan bij eilandjes vlak bij Sanur, eerste stop was
om tekijken of we de Manta's konden zien, ik had echt geen flauw idee waar ze het over
hadden maar dacht, dat zal wel iets moois zijn, ze waren er zo enthousiast over?????
Nou, ik heb ze gezien hoor, Reuze roggen, en goh wat was dat mooi zeg, denk dat die ene
wel een doorsnee had van 4 meter, echt zo gaaf. En ze lijken zo rustig tezwemmen, nou
ik probeerde hem/haar bij tehouden maar dat ging me toch echt niet lukken, ik was
aardig buiten adem. Later ook nog 2 kleinere gezien en die waren iets dichter bij,
geweldige beesten trouwens, het is zo mooi onderwater. Tijd voor een lunch, ik voelde
me een beetje misselijk, of omdat ik niet echt van die zeebenen heb of misschien omdat
ik niet echt een goed ontbijt naar binnen had gewerkt. Maar de lunch had me goed gedaan
en vertrokken wij weer naar een ander eiland om de vissen en het koraal te bekijken,
ook dat is toch wel heel erg mooi hoor, al die kleuren van het koraal, die vissen, hele
scholen. Onder water is het echt net zo mooi als boven. Na een uur te hebben rond
gedobberd werden we weer netjes afgezet bij de kust van Sanur met weer een ervaring
rijker.......

  • 10 December 2011 - 05:20

    Nuchter Is Niks :

    Ha petra! Echt weer een leuk verhaal :). Die oude knol had je wat pepers moet geven. De luie donder van sinterklaas. Tis maar goed americo of hoe heet dat beest ook alweer? Met pensieon gaat. Ook heel mooie foto's! Tot over 3 weken en een beetje :) doei doei Remco

  • 10 December 2011 - 09:24

    Cindy:

    Hey wijfie, wat een super verhaal weer, je treft het wel hé.
    Je moet maar zo denken, jij hebt lekker het langst van de rit kunne genieten haha
    Ik begrijp je gevoel van het snorkelen, dat is echt super machtig hé.
    wat een geweldige wereld is het onder water toch, zo heerlijk relaxt.
    En de foto's die zijn waanzinnig.

    Heel veel plezier nog

    veel liefsen een dikke kus xx

  • 14 December 2011 - 13:38

    Vincent:

    Mooie foto's hoor! Moet ook maar weer eens naar het Dolfinarium geloof ik..

    Viel Spass enzo!

    Groetjes, Vincent

  • 16 December 2011 - 16:17

    Yvonne Rensink:

    Hoi Petra, nu jij maakt heel wat mee hoor, als je terugkomt heb je heel wat te vertellen. Je mag wel een avond beleggen voor al die foto's van jou. Ik lees met plezier jouw verslagen en geniet met je mee. Jelina (mijn kleindochter) (gaat 2e Kerstdag met haar ouders op vakantie in Bali. Weet alleen niet welke plaats, ergens in het zuiden. Wie weet kom ik nog achter het adres. Wens jou hele goede en fijne feestdagen toe. Alle goeds voor 2012. Groetjes en een hug, liefs Yvonne

  • 18 December 2011 - 13:55

    Esther:

    lang leve internet! wat gaaf dat we op deze manier al kunnen meegenieten van je reis! mooie foto's en wat zie je er lekker uit! witte haartjes en je huid gekust door de zon! maar die cap die doet t m! die haalt je helemaal op haha geniet nog ff

  • 21 December 2011 - 10:55

    Irma:

    Hee Petra,

    Wat gaaf, ik ben totaal geen internet muts maar ik moest jou verhalen toch even lezen.....
    En jeetje wat ben ik jaloers op jou zeg !! Geweldig, en wat heerlijk dat je die rust ook echt pakt en alle tijd daarvoor hebt. Wordt je op je oude dag toch nog eens verstandig ... hahahaha.

    Geniet ervan en zorg goed voor jezelf.

    X Irma * die suffe die niet kan steppen, links is rechts.*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 26604

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: