de toerist uithangen - Reisverslag uit Soka, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu de toerist uithangen - Reisverslag uit Soka, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

de toerist uithangen

Door: petramans

Blijf op de hoogte en volg petra

24 Oktober 2011 | Indonesië, Soka

Vandaag toch maar even mooi de toerist uitgehangen, je kent ze wel, die met hun fotocamera in de aanslag staan om wat kiekjes tenemen.
De gids was netjes op tijd, wat mij best verbaasde eerdere afspraken die ik hier gemaakt had liepen 2 dagen uit.
Eerste bezoek was de vlindertuin, dat is toch wel appart hoor, zoveel vlinders in zoveel kleuren en grotes. Ik keek m'n ogen uit en vond het best moeilijk zeop de foto tekrijgen, en luisteren op commando doen ze niet en vladderde er rustig op los.
Het volgende bezoek was een tempel, wel leuk maarm'n gids sprak gebrekkig engels en snapte mijn meeste vragen niet.Op naar de volgende tempel......
Drie keer zat de gids verkeerd en moest hij om de weg vragen. Op dat stukje heb ik drie vrouwen topless gezien. Hangende borsten met een navel er tussen.
De gids wist een leuk local restaurant om een lunch tegaan nuttige,vroeg of ik ergens allergisch voor was? Nou niet dat ik weet dus doe mij maar eens verrassen.
Mijn bord komt op tafel en zei m'n gids, dit is allemaal varkensvlees, dus niet zeuren peet en eten wat de pot schaft. de sate herkende ik wel maar dat zwarte, ow zei de gids dat is waarschijnlijk gefrituurde lever,waarschijnlijk? die stukken gerookte huid heb ik laten liggen.Ik ga ver maar zo ver........
Tempel 3 was aan de beurt en was naarna toch wel aardig uit getempeld.
Onderweg naar hotel hebben we het over dat de alcohol hier zo duur is en dat je zelf voor een fles arak (sterke lokalen drank 40%)nog een slordige 20 euro moet betalen. Nee hoor zei de gids, ik haal wel wat voor je. 2 eurie 20. Nou dat is het proberen waard, hij ging dat wel even regelen, komt hij terug met is zijn handen een plastic boterham zakje met arak daarin. Makkelijk over tegieten in plastic flesje. De geur alleen al doet je vermoeden dt dit geen kattepis is. God wat ruikt dat sterk zeg. Goed tedrinken met orangejus of cola.

Nou proost zou ik maar zeggen.....

  • 27 Oktober 2011 - 05:59

    Cindy:

    Hey wijffie,

    Gaat lekker daar hé :). Je raakt ook al gewend aan het relexte ritme waarmee de mensen daar leven.... komt het nu niet nou dan straks wel en anders morgen haha. Dat is iets anders dan dat wij gewend zijn haast haast haast.
    Doe je goed hoor zo af en toe de toerist uithangen en dan weer ff bakken en braden. er is daar zoveel moois te zien, daar moet je ook van genieten toch. Nou heel veel plezier en hou ons op de hoogte.... by the way hoe is het met je australische alcohol verslaafde vriend afgelopen????

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 26595

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: