Huisje best wel tevreden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu Huisje best wel tevreden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

Huisje best wel tevreden

Door: Petra Mans

Blijf op de hoogte en volg petra

07 December 2011 | Indonesië, Batavia

Hey hallo,

okay, okay, snorry dat ik zo'n tijd niks van mij heb laten horen, ik ben de afgelopen 2 weken ook zo druk geweest met, nou eigenlijk niet veel, lekker van het weer genieten en Bali nog verder verkennen.
18 Nov. heb ik dus mijn huisje betreden, ben na aankomst gelijk aan de schoonmaak gegaan, want hier staat je ontbijtje niet klaar, is je bed niet opgemaakt en zijn de spinnenragen niet weg gehaald. Dus aan de slag.Na 3 uur zag het er een beetje toonbaar uit.
Ik had eerder een fiets gehuurd dus ik op het fietsje richting winkel om wat inkopen tegaan doen, kruipt daar uit een greppel een jong poesje, wat de weg wilde steken, bijna onder een auto kwam, ik weg gegrist en daar stond ik dus...... met poesje in handen waar mensen voor aan de hol gingen, ik weer terug op straat gezet, kijken of ik moederpoes zag, weer de drukke straat over probeerde tegaan, ik wilde niet gaan toekijken hoe poesje, voor mijn ogen, dood zou worden gereden dus ik poesje weer opgepakt en maar mee naar huis genomen. Wat melk gegeven en op de fiets gestapt voor mijn eigen boodschappen en nu ook om kattevoer tehalen. En of het zo zou moeten zijn, poesje is rood maar dan zonder staart, ik noem haar dan ook Notail.
Ik had nog zo met mezelf afgesproken dat ik niet teveel betrokken wilde zijn met al het dierenleed die je hier ziet en dat ging ook aardig goed totdat Notail zich liet zien. Ze was verschrikkelijk mager en klein maar dat heeft ze in de bijna 3 weken dat ik hier nu zit al aardig ingehaald. Wel gezellig hoor bij thuiskomst en als ik slaap, dan slaapt ze met me mee.
Mijn huisje bevalt ook prima, groot genoeg voor mij alleen, 3 slaapkamers, 2 woonkamers, eetkamer, 2 douches met toilet en keuken, garage om mn fiets in teparkeren. Ik kijk uit over de rijstvelden, lekker rustig, weinig verkeer.Op de fiets is het 10 min rijden naar het strand en centrum en als ik er verder op uit wil, kan ik mijn chauffeur bellen. Voor de avond en nachten heb ik iemand die de boel in de gaten houdt want ja ik ben hier toch alleen en het huis ligt wat af gelegen. Huisje is nu mijn thuis en ben best weltevreden ;-)...........

  • 07 December 2011 - 07:29

    Rineke Vastenhout:

    Geen wonder dat wij eventjes niets van je hoorde, zo'n plekje maakt ook heeeel tevreden, fijn dat je overal zo van geniet. En nu nog een maatje erbij , lekker wat om voor te zorgen en mee te tutten.
    Petra geniet nog een poosje, wij genieten mee.
    Vanuit Zwanenburg, warme groeten Daan en Rineke

  • 08 December 2011 - 18:42

    José Holla:

    Wat een luxe heb jij daar zeg! Een villa, bewaker, privé-chauffeur en een knuffeldier. Komt Notail ook mee naar Nederland? Heb je reisverslagen allemaal gelezen en maak er uit op dat het goed met je gaat. Geniet nog lekker daar en kom met een goed opgelade accu in januari weer terug.

    Veel plezier en tot gauw.

    Groetjes,
    José

  • 18 December 2011 - 13:43

    Esther:

    liiiiieeeef poesje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 26591

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: