Fietsen door de rijstvelden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu Fietsen door de rijstvelden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

Fietsen door de rijstvelden

Door: petramans

Blijf op de hoogte en volg petra

07 November 2011 | Indonesië, Ubud

Hallo,

ik zit nu in Ubud, dat is iets meer het binnenland in. Ik heb een fiets gehuurd omdat je hier zo mooi langs de rijstvelden kan fietsen. Nou is dat in het begin best wennen want A, je fiets aan de andere kant van de weg en B, ze rijden hier als gekken kris kras door elkaar heen. Peetje toch de stoute schoenen aangetrokken, route uitgekozen en hup het fietsje op.Lijkt me heerlijk zo door de natuur. Nou gebruiken ze hier volgens mij niet van die schone benzine als thuis en de blauwe en zwarte rookpluimen komen vrolijk uit bijna elke uitlaat *kuch* *kuch* goed voor mijn longen zou ik maar zeggen. Het is hier ook niet zo vlak als bij ons thuis, het is het ene bergje na het andere bergje op en af. Dat af ging me makkelijk af maar dat op..... Ik heb me uit de naad moeten fietsen! En daar liep het zweet ook aardig langs ;-) 1 keer moest ik zelfs afstappen, weg ging haaks de bocht om en ik stond bijna stil, voetje aan de grond en maar een paar stapjes lopen. Dan zit de weg ook vol gaten en andere oneffenheden dus moet ook daar nog eens opletten. Na 2.5 uur me de touwtandjes te hebben gefiets kwam ik weer aan bij hotel. Mijn vingers stonden nog in de zelfde houding van als toen ik op de fiets zat, veelste krampachtig gereden natuurlijk, en mijn tenen schoten steeds in de kramp, door het afzetten van die pendalen denk. Ik kan me ook niet meer herinneren wanneer ik zo lang op het zadel heb gezeten, nu we het daar toch over hebben, mijn arme kont! Alles voelt beurs aan. Daar zit geen eelt meer op en wilde het liefst in een bad met koud water gaan zitten.
Lekker gaan douche en het water was gewoon zwart wat er vanaf kwam. Het was een heerlijke tocht, even mijn energie kwijt, ik heb de mooie rijstvelden gezien, zo ook sterren maar dat voor mijn ogen ;-)
Moe maar voldaan ging het licht erg vroeg uit die avond......

  • 07 November 2011 - 12:19

    Hans En Riet:

    Hoi Petra,

    Jij dacht natuurlijk dat je nu je weinig of niets sport, ik ga maar lekker fietsen. Zoals je zelf hebt ondervonden is het wel andere koek dan hier in Nederland. Maar jij weet toch niet van opgeven en zet door, zoals nu. Het uitrusten erna is dan ook geweldig lekker. Fijn dat je je zo amuseert. Ga zo door.
    Groetjes Hans en Riet

  • 07 November 2011 - 13:26

    Petra Mans:

    Hey hallo,

    alles goed met jullie?
    Ik vond dat het met een maand van niks doen wel weer eens tijd om in beweging tekomen, heb ook een klein sportschooltje in de buurt gevonden. Ik heb me daar een spierpijn maar wel weer lekker hoor dat bezig zijn.

    Groetjes......

  • 07 November 2011 - 14:03

    Corrie Van Tol :

    beste petra.
    ik volg je best wel nauwgezet,
    ik vind het geweldig dat het goed met je gaat.
    hou het vol ,ga er voor, ik probeer elke keer een
    berichtje terug te sturen als dat helpt.
    vanmorgen op de sportschool geweest,
    was lekkerdruk.
    morgen avondweer naar de diët tiste,
    hoop weer wat te zijn afgevallen
    lieve groeten van lenie en van mij.
    tot het volgende berichtje.

  • 08 November 2011 - 14:33

    Vincent:

    Zozo gaat niet in de kouwe kleren zitten dat fietsen dus!
    Wel lekker oerhollands, zeker weinig andere fietsers op de weg?
    En ja na een tijdje minder sporten valt het vast extra zwaar, helemaal
    met die temperaturen daar zeker..
    Ik blijf op de hoogte,
    Groetjes!

    Vincent

  • 10 November 2011 - 14:18

    Cindy:

    Hey wijfie,

    Gaat het weer een beetje met je bibs haha ik zie het zo voor me. Steile berg met bocht en nog meer steile berg met nog meer bochten.
    Ja inderdaad toen de roetfilters hier verplicht werden hebben ze de auto's zonder roetfilter die kant op gedaan, dat was me in Maleisie ook al opgevallen, alles wat in nederland verboden is, is daar de normaalste zaak van de wereld.
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en geniet op afstand met je mee.

    Groetjes en een dikke :) kus uit het steeds kouder wordende Nederland.

  • 10 November 2011 - 16:03

    De Mama En De Papa:

    Hallo Peet,
    Nog steeds heel vervelend op Bali, lezen wij uit je reisverslagen. Gaan we nog voor een maandje?
    of fiets je toch liever hier? Hier is het vlakker, en je hebt altijd voor de wind! We volgen je via je mooi geschreven verhaaltjes, waar je uiteindelijk een boekwerk van kan maken. Fijn te lezen dat je het nog steeds leuk vind op het eiland, en dat je, je vermaakt. Ben je nog van plan, om naar het eilandje Nusa Lambongan te gaan? Dat vonden wij heel leuk. De hartelijke groetjes van ons, uitkijken, en we kijken weer uit naar het volgende avontuur wat je gaat beleven. we houden contact.

  • 11 November 2011 - 01:04

    Petra Mans:

    hey,

    nou Cindy, mijn bips voelt al weer wat beter, misschien omdat ik alweer een paar dagen niet op de fiets gezeten heb.Het weer was wat minder, met veel regen en onweer, ik heb wel zo'n poncho gekocht maar ik vind dat helemaal niks, dus dan trek ik mn gympen aan en ga aan de wandel met paraplu.

    En Paps en Mams,

    ik blijf hier cker tot begin Januari, mijn visum loopt de 5e af, dus of ik verleng hem nog een keer met een maand, of ben ik ben begin volgend jaar weer terug, ik ben er nog niet overuit.
    Ik heb het hier prima naar mijn zin, ik ben nu in Ubud en ga de 18e weer terug naar Sanur waar ik een huis heb gehuurd voor een maand. Wil dan ook eindelijk gaan leren duiken en wil nog cker naar Lombok, maar ik heb nog wel even de tijd.......
    Best mijn zo in mijn up, mijn eigen ding doen en met niemand rekening tehoeven houden, mijn lichaam komt tot rust en heb weinig tot geen pijn, alleen als ik erg moe ben....

    groetjes xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 26603

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: