aardbeving - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu aardbeving - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

aardbeving

Door: petramans

Blijf op de hoogte en volg petra

14 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

hier weer een een berichtje uit dat verre Bali......
Jullie hebben al vernomen dat ik gister verrast was door een heuze aardbeving.
6.8 dus dat is best aardig.
Ik lag op het strand en vond de zee al zo woest en toen ik in zee was kon me amper staande houden door de stroming. Ik lag op mn rug en leunde op mn ellebogen en dacht eerst dat ik aan het trillen was, dat was een hele lichte trilling, daarna begon het hevig onder me teschudden en dacht what the f*ck is dit. Alarm dat af ging en ik zag mensen snel onder wat maar iets op een dak leek vandaan komen. Ik liep naar wat mensen toe om te vragen of ik kennis had gemaakt met een aardbeving. Later hoorde ik van een visser dat het er een was van 6.8 en dat het 10 km. diep was. Iedereen ging weer verder met hun dagelijkse dingen zo ook ik, bak en braden was mijn bezigheid met een boekje erbij.
Toen ik terug kwam bij hotel en wat bij het zwembad verder wilde chillen vroegen mensen waar ik was geweest en waren blij tezien dat het goed ging. Toen hoorde ik pas dat er dakpannen van hotel gevallen waren, tegels van de muren en stukken plafont naar beneden waren gekomen, ook hoorde ik dat de fundering van een huis wat ze aan het bouwen zijn verwoest is. (staat aan de overkant van het hotel) Een markt verderop hield het ook niet staande en er was een dode gevallen.
Weer trillingen, weer iedereen de straat op, dat bleken naschokken tezijn, toen ik later in de taxi zat (op weg naar een tempel in zee) zijn er ook nog naschokken geweest maar heb daar niks van mee gekregen, wel zag ik alle schade. Nieuwe hotels met scheuren, pleisterwerk eraf, stroomdraden die ze snel moesten repareren. Het was een rare en onwerkelijke gewaarwording, nog steeds trouwens. Maar het gaat goed met mij en vind het heel lief dat jullie je zorgen hebben gemaakt. Ik heb, by the way, een zonsondergang gezien, zo mooi, hij leek wel van goud, alleen het down-loaden van foto's is hier zo traag of lukt gewoon echt niet om wat telaten zien. Ik geef niet op en blijf proberen, dus heb geduld..........

De groetjes voor iedereen daar......

  • 15 Oktober 2011 - 08:05

    Cindy:

    hey vakantieganger,

    Nou dat heb je ook weer mee gemaakt en ben je weer een ervaring rijker. Gelukkig kan je het na vertellen en ik hoop dat je er geen nare smaak van in je mond hebt,dat je geen vervelende beelden hebt gezien. Heerlijk om te horen dat de mensen zich zorgen om je maakte en dat ze je gemist hadden.
    Je hebt dus al indruk gemaakt, hoe kan het ook anders zo'n blonde diva!!.
    Hier is het op het moment aardig weer, behoorlijk fris maar wel zonnig. heerlijk herfst weer.

    Ik zou zeggen blijf lekker genieten,

    xx

  • 17 Oktober 2011 - 20:41

    Vincent:

    Behoorlijk heftig zeg, hoorde het van Maurits al inderdaad..
    Denk je dat je lekker voor je rust zit ;)
    Gelukkig goed afgelopen!
    Hopelijk komende tijd minder last van de nukken van de natuur.

    Groetjes!

    Vincent

  • 19 Oktober 2011 - 18:05

    Bastiaan:

    He Petra,

    Ow memories! Leuke verhalen. Ik hoop dat je je een beetje vermaakt. Die aardbeving - wat heftig zeg. Na je verhaal kan ik het me zo goed inbeelden, ondanks het negatieve aspect ook wel een ervaring om het mee te maken. Lijkt mij enerzijds ook wel iets moois hebben. De kracht van moeder natuur voelen.

    Als ik dat weer en die foto's zie, denk ik echt ik doe me rugzak om en ga weg. Over die meekrop; lekker man! Die kip cashewnoten is altijd mijn favo dish. Lekker vol-eten; trainen kan straks weer in Nederland haha.

    En vet = massa en massa = kracht en kracht = spieren?!

    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 26602

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: