eerste indruk Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu eerste indruk Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van petra mans - WaarBenJij.nu

eerste indruk Bali

Door: petramans

Blijf op de hoogte en volg petra

10 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

Hallo iedereen,

hier mijn eerste verslag van mijn reis naar Bali.
De vlucht is prima gagaan,ook nog goed geslapen, maar ja wat wil je met 2 slaappillen?
Taxi naar hotel genomen. Ik zit nu maar 10 min. van vliegveld...
Heerlijk deze temperatuur, tis hier geloof ik altijd rond de 27 gr.
Bij hotel aangekomen, wilde ze me eerst een kamer aansmeren, maar die zag er echt niet en omdat ik een kamer had gevraagd op de eerste verdieping was het voor mij nu niet moeilijk om de kamer te weigeren en te vragen naar een kamer op de eerste verdieping. Gelukkig, deze kamer ziet er een stuk beter uit en is ook nog eens een stuk groter ;-] Heerlijk een bad, alleen die zwarte haren in de badkuip zijn echt niet van mij.....
Ik heb nog niet echt veel gedaan, alleen maar een beetje bakken en braden, relaxen, lezen en veel slapen.
Het heeft hier een hoog tosti gehalte en de kleur zit er al aardig op.En weet je wat? ik was gister de enige op het strand, waar zijn alle touristen? Geen kip tezien, nou dan kom je wel aardig tot rust. En dat was de bedoeling toch? Morgen nog maar een dag strand denk.....

  • 10 Oktober 2011 - 21:04

    Vincent:

    Hee Petra!

    Dat strandje met die blauwe lucht erbij ziet er erg verleidelijk uit hoor! En de kamer is ook niet met beestjes inbegrepen? Hadden vrienden van me nogal veel last van toen ze in Bali zaten.. Moet je een beetje geluk mee hebben denk ik qua hotel. Zal maar geen grapjes over de plaatsnaam maken denk ik he :P

    Groetjes!
    Vincent

  • 10 Oktober 2011 - 21:20

    Tessa:

    dat klinkt erg goed! gelukkig heb je een betere kamer kunnen krijgen. ik heb de plantjes vandaag water gegeven, ik ben het niet vergeten! bak en braad ze!
    <3

  • 11 Oktober 2011 - 16:52

    Ryan:

    Hey Peet,

    Ik hoor al dat je lekker tot rust komt daar :)
    Ben benieuwt naar je avonturen @ Bali! :P

    Ryan

  • 11 Oktober 2011 - 17:58

    Marinka:

    hoi petra,
    alleen het strand al wat heerlijk zeg,ik ben al aardig aan het trainen nu alleen nog me eten aanpassen...tja wil wel meer fotos zien hoor ben echt beniewd hoe het daar is,echt leuk dat mensen je toch nog kunnen volgen zo...dikke kus van hier x marinka

  • 13 Oktober 2011 - 16:04

    Dirk:

    Even een goede raad van mij. Ik woon al 28 jaar in Indonesie.

    -eet nooit een slaatje met rauwe groenten in een restaurant of warung, want Indonesiers gebruiken geen WC papier, zij gebruiken hun linkerhand, en soms wassen zij hun handen niet genoeg, zodat je ongewenste bacterien op eet in je sla, want met hun ongewassen handen gaan ze in een eethuisje je sla wassen ! Dat zou je een vreselijke diarree bezorgen.

    -drink nooit arak, want er zijn vorig jaar vier toeristen gestorven en drie toeristen blind geworden door arak te drinken. Er zit soms methylalcohol in, dat wordt ook gebruikt als antivries in auto's. Drie dagen geleden is een Australische vrouw na het drinken van arak met hersenschade naar Australie teruggebracht.

    -pas op voor honden en apenbeten, want er is rabies (hondsdolheid) op Bali en daar ga je aan dood indien je niet geimmuniseerd bent

    -huur geen scooter, want de politie zal je zeker tegenhouden en al het mogelijke doen om je een bedrag af te truggelen dat zij in hun zak steken

    -pas op met disco's zoals Skygarden in Kuta, want ze doen iets in je drankje om je later gemakkelijker te bestelen of verkrachten

    -neem enkel BLUE BIRD TAXI, want die hebben een meter en zijn eerlijk.

    En geniet verder van Bali !
    Ik woon hier al lang, ben nu 60 jaar oud en ik geniet er nog altijd van !

  • 25 Oktober 2011 - 13:44

    Rineke Vastenhout:

    Hoi Petra, ben weer begonnen op de sportschool en zag dat ik je kon volgen. Leuke reisverslagen en prachtige foto's. Ik blijf je verslagen lezen en reageer zo af en toe. Goed uitrusten!!
    Gr. vanuit Zwanenborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 26596

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 20 Juni 2014

Incredible India

07 Oktober 2011 - 30 November -0001

Bali

Landen bezocht: